Cercar en aquest blog

24 d’abr. 2013

Més anècdotes

Us aporto una nova anècdota del meu pas per Catalunya Ràdio

El 28 de juliol del 2006 em van trucar de Catalunya Ràdio que anés a l’aeroport perquè hi havia problemes. Quan vaig arribar a l’actual T2, anomenades llavors terminals A, B i C, ja que no existia la T1, em vaig esgarrifar.

De seguit vaig entrar en el programa El Matí de Catalunya Ràdio, dirigit per l’admirat Antoni Bassas, i vaig dir que per les cues acumulades davant dels mostradors de facturació era el pitjor que havia vist mai a l’aeroport.

En acomiadar la connexió vaig pensar que potser m’havia passat i que, portat per l’excitació del moment, havia exagerat una mica. L’esdevenir dels fets però, em van donar la raó. Els treballadors d’Ibèria havien envaït les pistes de l’aeroport i durant unes quantes hores van paralitzar totalment l’activitat de l’aeroport barceloní.

Es va trigar uns tres dies per normalitzar la situació i molts viatgers, amb menors inclosos, van haver de passar nits senceres a l’aeroport fins que van poder arribar al seu destí final.

Com a corresponsal de Catalunya Ràdio al Baix Llobregat i l’Hospitalet, al qui el dia 30 d’abril els directius de l’emissora faran callar la veu, m’ha tocat cobrir tota mena de conflictes: núvol de cendra, tancament de Spanair –la vaga dels controladors em va enxampar de vacances-, vaga dels treballadors de la neteja, segrest d’un avió per part d’un marroquí, xoc a l’aire entre un avió de càrrega i un altre de passatgers que anava a Barcelona amb infants russos, protestes dels veïns de Gavà Mar per l’excés de soroll que patien...

I també esdeveniments positius com ara la inauguració de la T1, creació de noves companyies aèries, arribada de l’A380 –vaig tenir el privilegi de poder-hi volar-, presentació de noves rutes aèries o la feina que fan els falcons...

En ser el principal lloc d’entrada a Catalunya també m’ha permès entrevistar a persones que havien patit una tragèdia com ara terratrèmols, segrestos, enfonsament de vaixells... o que havien aconseguit una fita esportiva important.

També he patit algun ensurt. Un d’ells va estar a punt de portar-nos a la garjola.

Cobrint una protesta de la Policia Nacional demanant millores de les seves condicions laborals, els agents vaguistes ens van colar a la zona d’embarcament sense passar cap mena de control. Quan, per càmeres, van detectar la presència de perodistes de seguit ens van fer fora, però abans ens van demanar les nostres dades.

Vam viure uns dies amb l’ai al cor pensant que podíem haver estat denunciats!

Josep Ferrer, 14 anys corresponsal del Baix Llobregat