Cercar en aquest blog

30 d’abr. 2013

Un cap de corresponsals enorme, gran professional i millor persona

Em veig obligat a agrair públicament la feina que ha fet el meu estimat coordinador de corresponsals de la demarcació de Barcelona, a Catalunya Ràdio en Quim Balaguer. Un cap que sempre m’ha escoltat, s’ha posat al meu lloc, m’ ha entès, m’ha ensenyat i m’ha format com a periodista. Un professional exemplar que ha sigut exigent, molt exigent, quan ha calgut, però sempre amb bones paraules, sense segones i de cara.

Després d’exercir de corresponsal del Vallès Oriental durant 8 anys i treballar com autònom per molts mitjans de comunicació i caps molt diversos, puc assegurar què he tingut la sort de coincidir amb un gran (enorme) professional del periodisme i molt millor persona. Un d'aquells "jefes" què tothom li agradaria tenir, un cap inigualable!

Recordo que al llarg dels meus 8 anys a la ràdio sempre havia "fardat" de tenir un cap com tu. Als meus companys de professió i de territori, a la meva família i amics, sempre els deia: tinc un "jefe" collunut, és un plaer treballar amb gent així. M'encanta la meva relació laboral amb la ràdio, em respecte, m'entenen i em valoren... i tot això ha estat gràcies a tu! fins i tot quan em deixaves anar algun abrupte perquè el tema no t'interessava o perquè m'havia allargat massa a la última crònica, ho feies de forma clara, però sense fer mal. Algunes de les teves expressions que més recordo i que ara utilitzo de forma generalitzada: ui, això no m'apassiona gaire o t'enrotlles com una persiana, Oriol.

Quim gràcies pel teu suport. El país necessita professionals com tu, sens dubte! I no els aprofitats, els directius sense escrúpols i els escaladors que no dubten en trepitjar els del costat per aconseguir una cadira. El món aniria molt millor, si la gent tingués només un 20% de la teva generositat i empatia!

Per la teva trajectòria, experiència i professionalitat, segur que series el millor dels candidats per dirigir el vaixell de la Ràdio Nacional catalana, però com que en la societat actual, si no milites en un partit no ets ningú, doncs ho tens fotut! Evidentment, tot això no ho dic ni per compromís, ni per fer la pilota, ni per interès, ho dic perquè ho vals, ets una gran persona!

Un altre món és possible. Per uns mitjans de comunicació lliures i sense ingerències polítiques. Sempre et recordaré.

Gràcies per tot el què m’has ensenyat, Quim! Gràcies a tu i als teus. Et mereixes el millor!

Oriol Mondéjar
Ex-corresponsal del Vallès Oriental de Catalunya Ràdio 2005-2013